Ce este seo ? | Optimizare SEO

Ce este seo ?


SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization, in traducere - optimizare pentru motoarele de cautare. Este folosit de catre proprietarii unui site pentru cresterea vizibilitatii in interiorul motoarelor de cautare. SEO este o ramura a SEM - care inseamna Search Engine Marketing, pe romaneste - marketing pe motoarele de cautare.


Avantaje Optimizare SEO ( Ce este seo ?)

Cel mai important avantaj pe care optimizarea seo ti-l poate aduce este o pozitionare mai buna in cadrul cautarilor efectuare pe motoarele de cautare. Deloc de neglijat este faptul ca pe langa o pozitionare mai buna, cerintele motoarelor de cautare (in speta google - cel mai folosit motor de cautare din Romania) te ajuta sa ai o structura si o prezentare user-friendly a site-ului tau, astfel vizitatorii , nu numai ca vor ajunge pe site-ul tau (in urma cautarilor, recomandarilor), ci vor ramane si posibil se vor intoarce.

Dezavantaje Optimizare SEO ( Ce este seo ?)

Exista, intr-adevar si dezavantaje intr-o optimizare seo, dezavantaje care nu sunt legate de efectele propriu-zise ale optimizarii, ci de costurile si timpul alocate acesteia. 

Timpul
O optimizare seo este un proces care necesita timp, in primul rand, timp pentru modificarile aduse in interiorul site-ului (modificarea codului sursa, stabilirea cuvintelor cheie promovate, titlul, descrierea, etc), cat si in exteriorul site-ului (link building, cresterea vizibilitatii in social media, etc.). Dupa ce ai facut toate astea, poate dura saptamani, poate chiar luni (in unele cazuri), pana cand site-ul tau va obtine o pozitionare buna in motoarele de cautare. 
Si nu, nu se opreste aici! Pentru ca, a ajunge pe prima pagina in cautari, inseamna, a intra in concurenta cu ceilalti (asta daca promovezi ceva care se adreseaza "celor multi", daca promovezi servicii de nisa, gen "repar tigai de teflon", sunt mici sansele sa fie multi pe nisa asta, insa si cautarile s-ar putea sa fie mici, ba chiar inexistente), iar ei cand vor vedea ca nu mai apar primii in cautari, vor face un upgrade optimizarilor existente, upgrade care bine facut, te-ar pute depasi lejer, tinand cont ca ei au un istoric in motoarele de cautare.

Costurile
In prezent, in Romania, exista putini specialisti seo, specialisti in sensul real al cuvantului.
Si chiar daca ei pretind preturi mici, sa dai 2.000 lei pe optimizarea unui site de prezentare, in care cuvintele cheie promovate sa aiba o pondere de 0.2%, este un cost urias. Cunosc oameni care au platit mii de lei pentru o optimizare seo a unui site de prezentare, si la un simplu audit al site-ului am descoperit ca nici macar codul sursa, titlu sau descrierea nu erau corespunzatoare. 
De cealalta parte, exista specialisti seo, care stiu cu ce se mananca domeniul, insa acestia mai stiu ca o optimizare seo facuta ca la carte presupune timp, multa multa munca si mult studiu. 

Nu poti face seo decat daca esti permanent ancorat in asta, daca citesti zilnic despre modificarile aduse algoritmilor motoarelor de cautare, despre concurenta, etc.

Tipuri de Optimizare SEO ( Ce este seo ?)

Exista doua tipuri mari si late de optimizare seo, si este foarte important sa se respecte ordinea in care acestea se fac. Ordinea este urmatoarea:

Este fundamentala in procesul de optimizare si presupune urmatoarele:
  • optimizarea codului sursa
  • adresa site 
  • titlul, descrierea, cuvintele cheie
  • extensia domeniului
  • serverul pe care este gazduit site-ul
  • optimizare paginilor interne si a articolelor
  • optimizarea imaginilor
  • limba site-ului
  • harta html
  • harta xml - Google Webmaster Tools
  • evitarea folosirii de animatii flash
  • raportul text-cod - e recomandat ca textul sa reprezinte intre 25 si 50%
Reprezinta a doua etapa in procesul de optimizare  si cuprinde urmatoarele:
  • link building - obtinerea de link-uri prin inscrierea in directoare web, postarea de comentarii pe alte blog-uri/site-uri, activitatea pe forum-uri (cu link-ul site-ului adaugat la semnatura), cumpararea de link-uri, activitatea pe site-uri gen tpu.ro (raspunzi intrebarilor  recomandand link-uri catre site-ul tau - daca acestea contin raspunsuri la intrebari, bineinteles).
  • social media (SMO - Social Media Optimization) - crearea de conturi pe retelele sociale si atragerea de prieteni, follow-eri, si postarea link-urilor pe aceste.
Cam atat pentru azi, pentru sugestii si intrebari folositi formularul de comentarii.
Multumesc!


Autor: Optimizare SEO
Etichete: optimizare seo, optimizare site, ce este seo
4 comentarii:
  1. Foarte bun articolul. Multumesc! Chiar aveam nevoie de un asemenea articol. Majoritatea care scriu despre seo, nu fac decat sa-si prezinte serviciile. Mai urmeaza si alte articole pe tema asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, o sa mai scriu. Am scris asta si in descrierea site-ului. Urmeaza un articol despre optimizarea on-page, unul despre off-page, dupa care am sa le "sparg" pe fiecare dintre ele si am sa explic pe indelete toate punctele pe care trebuie sa le atingi si metodele, bineinteles. Ma bucur ca ti-a placut si...astept sa te abonezi :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru articol! Insa am o mica recrificare...
    Extensia domeniului nu este foarte importanta in procesul de optimizare seo.
    Din "ce se aude" pot spune ca algoritmii google nu sunt setati sa acorde importanta extensiei domeniului. Sunt sute, poate chiar mii de site-uri care sunt pe .com si sunt destul de bine indexate de catre motoarele de cautare. In rest, informatii de interes general...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim, n-ar deranja pe nimeni daca ti-ai lasa si un nume, nu neaparat cel real (ca sa stim si noi cu cine vorbim).
    Nu am spus ca extensia domeniului este de importanta majora, insa trebuie tinut cont si de asta. Este un plus, chiar daca nu e capitala, e eficienta. Asta daca vrei sa faci optimizare seo "pe bune", daca vrei sa te joci...sau sa castigi si tu niste bani...niciuna nu e PREA importanta.

    RăspundețiȘtergere